1 Aralık 2015 Salı

Hesap günü





Sanıyordum ki bir yıl bitince birçok şeyi eskitmiş olurum ama çok az şeyi elden çıkaracak kadar eskittim; bir iki çorap, bir çanta, bir kemer, bir sandalet.  Bitirdiklerim, bir buçuk kutu şampuan, yaklaşık 4 sabun, bir kutu duş jeli, bir buçuk tüp diş macunu. Bunlar zaten başladığımda elimde olanlardı, bazıları da doğumgünü hediyesi olarak gelmişti. Saçlarımı daha uzun aralıklarla yıkadım, diş macununu leblebi tanesi kadar sıktım.  3 kutu ekolojik çamaşır deterjanı, bir kutu da ekolojik bulaşık makinesi deterjanı aldım, yumuşatıcı yerine sirke kullandım. Ev temizlik malzemesi almadım; evde biraz vardı ve bir kere de ev arkadaşım aldı. Eskiden yarım yarım kalmış olan kremler, parfümler ve makyaj malzemeleri tükendi. Pet, tuvalet kağıdı, ilaç aldım. Yiyecek, içecek ve çok az da resim malzemesi ( işim bu olduğu için)  aldım. Bir telefon şarjı, bir cilt ürünü ( cilt uzmanı aldırdı), bir bileklik, bir sabun ( dalgınlıktan alındı) ve bir de beyaz şal ( iran sıcağıyla mücadele için) satın aldım. İşte bir yılın dökümü.

100 yorum:

  1. şimdi ne olacak?
    1 yıl bitti. iddianı uzatacak mısın? yoksa akıllı bir liste ile bir alışveriş yapıp yeni bir yıllık süreç mi başlatacaksın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece ihtiyaçlarımı alıcam, onlar için de liste yaparım sanırım zira bu alışveriş işi çok sinsi kendini her an lüzumsuz şeyler alırken bulabilirsin.

      Sil
    2. Kesinlikle, yine de bireysel alışverişte otokontrolü sağlamak kolay. bir de çoluk çocukla yapılınca çok kötü. bebek-çocuk pazarı çok acımasız.

      Sil
    3. başarabilir miyim ben de ? denemekten ne çıkar... Zira alisveris hastasi gibi hissediyorum kendimi. evden her ciktigimda mutlaka birseyler alip donuyorum... bu durum artik cok canimi sıkıyor...

      Sil
    4. başarabilir miyim ben de ? denemekten ne çıkar... Zira alisveris hastasi gibi hissediyorum kendimi. evden her ciktigimda mutlaka birseyler alip donuyorum... bu durum artik cok canimi sıkıyor...

      Sil
    5. Benim adım Kattie Javier, 34 yaşındayım, hepinizi nihayet bana Mrs SUSAN JAMES adında gerçekten ve hakiki bir kredi veren {susanjamesloanfirml07@gmail.com} yönlendirmek için efendim haberi hakkında bilgilendirmek istiyorum. diğer sahte kredi verenler tarafından aldatılmıştım, umutsuz davrandım ve geldiğinde kiminle güveneceğimi bilmiyordum ve yüzüme büyük bir sürprizle büyük bir gülümseme koydular. Herkesin de bir aldatmaca kurbanı olması, daha fazla rahatsın etmene gerek yok çünkü sana iyi haber getiren ve güvenebileceğiniz tek borç vereniyim, şimdi şu adresten kendisiyle iletişime geçin: susanjamesloanfirml007@outlook.com veya Websitesi: https: // susanjamesloanfirm.wixsite.com/loan-officer veya Whats-app Numarası: +14848318427. Bana bir kez daha 42.000.00 USD kredi veren Bayan SUSAN JAMES sayesinde.

      Sil
  2. Selmacığım ilk günden beri takip ediyorum projeni, tebrik ediyorum güzel arkadaşım. Kendin için çok güzel bir şey yaptın evet ama bizlere de ufuk açtın. Bu ölçekte olmasam da benim de farkındalığım arttı, kendime soruyorum artık birşey almadan önce şart mı, gerekli mi diye. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemciğim teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil
    2. I just got a free Minecraft gift code from http://freeminecraftgiftcode.net

      Sil
  3. Tebrikler ve başarılar. Benimkisi 2 yil önce artık biriktirmeme düşüncesi ile başladı. İzlediğim film cd'lerini arkadaşlarıma izlemek için verip geri almayıp, eski kasetleri ve yüzlerce okuyup sakladigim ve büyük bir yer teşkil eden kitapları sahafa verip, yeni kitaplarla degistirerek bugüne kadar devam etti. Aynı zamanlarda kıyafet almamayı ekledim. Fazla kiyafetlerimi ihtiyacı olan kişilere vererek azalttim.Güneş koruyucu hariç, kozmetik ürünleri bırakalı da bir yılı aşkın bir süre oldu.
    42 yasında bekar bir kadın olarak azalıp, fikirce çoğalmanın keyfini yaşıyorum. Tekrar tebrik ediyorum... Umarım azalarak cogalırız.
    Ebru Yıldız

    YanıtlaSil
  4. Tebrikler ve başarılar. Benimkisi 2 yil önce artık biriktirmeme düşüncesi ile başladı. İzlediğim film cd'lerini arkadaşlarıma izlemek için verip geri almayıp, eski kasetleri ve yüzlerce okuyup sakladigim ve büyük bir yer teşkil eden kitapları sahafa verip, yeni kitaplarla degistirerek bugüne kadar devam etti. Aynı zamanlarda kıyafet almamayı ekledim. Fazla kiyafetlerimi ihtiyacı olan kişilere vererek azalttim.Güneş koruyucu hariç, kozmetik ürünleri bırakalı da bir yılı aşkın bir süre oldu.
    42 yasında bekar bir kadın olarak azalıp, fikirce çoğalmanın keyfini yaşıyorum. Tekrar tebrik ediyorum... Umarım azalarak cogalırız.
    Ebru Yıldız

    YanıtlaSil
  5. Tebrikler canı gönülden. Blogumda sizin röportajınızı yayınladım izninizle:)
    http://bizkimizkadiniz.blogspot.com.tr/2015/12/hicbirsey-satn-almadan-yasayabilir.html

    YanıtlaSil
  6. Beni bu konuda heveslendiren Tema kurucularından Hayrettin karacadır. En azından bu haberler bizi bi kaç gün dizginliyor.

    YanıtlaSil
  7. Beni kırtasiyelik şeyler bitiriyor.. onlara dayanabilsem çok başarılı olucam da :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba Manavgat'ta yerel bir gazetede çalışıyorum.Bir yıldır hiçbir şey satın almayan Selma Hekim ile tanışın
    Deniz Aytekin ile yaptığınınz Ropörtajı gazetemizde kullanabilir miyiz..Kelebek dokunuşları yapalım :)

    YanıtlaSil
  9. Bana örnek oldunuz. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Ben kendimi bildim bileli temel ihtiyaçlar dışında hiçbir şey satın almam ve herkesin böyle yaşaması gerektiğini savunurum. Umarım birçok insan sizin gibi "satın almanın" ihtiyaçtan çok öte bir boyuta geçtiğinin farkına varır ve bunu ihtiyaçlar düzeyine indirgemeyi, daha da önemlisi hayatının tamamında sürdürmeyi başarır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel hep bu zihniyette olmanız, tebrikler

      Sil
  11. Çok ciddi ilham aldım! Kenarlarında bir yerlerde dönüp dolaşıyordum bu duruşun, ama asla bu kararlılığı yakalayamamıştım. Bu haftasonu için planım: İlk önce, gerçekten ihtiyacım olmayan herşeyi evimden çıkaracağım, ihtiyacı olanlara ulaştıracağım. Şimdiden sonra satın almamaya ek olarak, önceden satın alınmışların da gereksizlerinden kurtulmak iyi gelecek. 12 yıldır vejetaryen olup olup bırakıyorum, aynen sigarayı bırakıp bırakıp başladığım gibi. Sanırım, bunların hepsi bir bütün ve tüm bu davranış değişikliğini birbiriyle bağlantılı olarak algılayıp, net bir duruş haline getirmedikçe hayata geçiremeyeceğim. Uyurgezer bizlerden beslenen bu kapitalist sistemi ortadan kaldırabilmeye giden yol, kişisel uyanışla başlıyor. İkinci adım, sizin yaptığınız gibi, bu uyanışı kitlelere duyurup ilham vermek. Hem tebrik, hem teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hem kararınızdan dolayı tebrik ederim, hem deyazdığınız için teşekkür ederim

      Sil
  12. Ben aslında parasal durumum yüzünden sizin yaptığınızı yapıyorum almıyorum. Sadece gıda, o da temel gıdalar. Her istediğini yemesen de oluyormuş. Bir bardak su içince insanın içindeki açlık kayboluyormuş. Sadece okula giden çocuğum olduğu için canı çekmesin ve düzenli beslensin diye bazı şeyleri az miktarda alıp ona yediriyorum. Ben de sizin gibi yumuşatıcı kullanmıyorum. Bütün temizliklerim de bulaşık deterjanı kullanıyorum. Her yer tertemiz. Çok şükür bu şekilde de yaşanabiliyor.Sizi de ayrıca kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugün yumuşatıcı yerine sirke döktüm makinenin yumuşatıcı gözüne.
      dün de kettle ve çamaşır makinesini temizlemiştim sirkeylen.
      deterjanı azaltıp sodaya başladım çamaşırda. kül nerden bulabiliriz diye geçiyo içimden yeminlen:)

      Sil
  13. bir oruç gibi değil ama çoktandır ben de daha az şey alıyorum. yalnız bir kez girilen her yolda olduğu gibi yolun da insanı bir sürükleyip götürme durumu var. gidişat bir lokma bir hırka bir yudum ayran galiba sonunda.

    gittikçe daha çok farkediyorum ki ne kadar tüketirsek o kadar tükeniyoruz aslında...

    YanıtlaSil
  14. Selma Hanım yesilistteki söylesinizi okudum. Bütün türlerle dogayla esit ilişkiden bahsetmişsiniz ama süt tüketiyorsunuz. Veganlıkla yolunuza devam etmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
  15. Selma Hanım yesilistteki söylesinizi okudum. Bütün türlerle dogayla esit ilişkiden bahsetmişsiniz ama süt tüketiyorsunuz. Veganlıkla yolunuza devam etmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sür süreç sanırım, geçen yıl da et yiyordum. umarım

      Sil
  16. Dün tesadüfen gördüm blogunuzu.Ve istagram aracılığla takipçilerime sizden bahsettim.tebrik ediyorum sizi.sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    Bütün yazılarınızı ve bir yıllık maceranızı okudum. Gerçekten tebrik ederim. Bende almama konusunda bu aralar kendimi eğitmeye çalışıyorum. Siz de bana buna bir süre koymam konusunda ilham oldunuz, tüketim çılgınlığının bir parçası olmayı ve bunun farkında bile olmamayı o kadar güzel anlatmış ki yazılarınız, tüm macerayı okuyunca içsel yolculuğunuz daha da net görünüyor. Umarım öncelikle bu düzen içine doğan çocuklarımıza bunu öğretmeyi başaracak bir aydınlanma bizler de de olur. Bu zamanda bence bu gerçekten nefsin terbiyesidir. Sevgiyle kalın. Başarınızdan dolayı kutluyorum, bence bu yolculuk bir çok kişi için yol gösterici olacaktır, onlardan biri de benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun, gerçekten de bir yolculuk gibi oldu. insanlar blogu okumadan yorumlar yapıp süreci eleştiryor ama bu benim kendi yolum bu kadarını yapabildim. Anlayışınız için tekrar teşekkür edrim

      Sil
  18. Ben sizinle bir yılın sonunda, o da Röportajın Facebook da paylaşılmasıyla (bu hafta başında) tanıştım.

    Aslında, almak fiilinin yanında Modern Toplum tabir edilen toplumu sorgular olmuştum. Tükettiğimiz kaynaklar, tek kullanımlık ambalaj malzemeleri. Bir kişinin bir haftada çıkarttığı ambalaj malzemesi bile insanın gözünü korkutuyor. Bunun yanında, iki yıldır et, tavuk, balık tüketmiyorum. Tüketemniyorum, içim kaldırmıyor. İşlenmiş gıdalardan uzak duruyorum.

    Çamaşır yumuşatıcısı, bulaşık makinası parlatıcısı, yoğunlaştırılmış çamaşır suyunun gereksizliğini yıllar önce fark ederek hayatımdan çıkartmıştım. Deterjanı azaltıp, karbonat kullanmaya başlamıştım. Plaze ya da iş hayatının baskısı ile sanırım ölene kadar (tahmini 20-30 yıl) yeni kıyafet almasam idare edebilirim.

    Benzeri bir dönem yaşama planı yaparken, istisna tuttuğum konulardan birisi, sokak hayvanları için aldığım mama/yemek. Kedi, köpek... onları dışarıda tutuyorum. Kedi mamasını kargalar, kirpiler de yiyor. Serçe türü kuşlar için de projelerim var. Bir de kedilerim. Onların temel gıda ihtiyacı.Bu gibi giderleri dışarıda tutuyorum.

    Bu konu daha çook gider.

    Süpermarket raflarını satın alan tedarikçiler... en büyük iki süpermakette,belli konularda hep aynı tedarikçilerin ürünlerini bulursunuz. Traş köpüğü, jilet, sabun, şampuan, diş macunu, deterjan hep aynı üreticinindir. Gereksiz (temel kullanımın üzerinde kullanımı) olarak değerlendirilebilecek alışverişin %80 i dünyanın sayılı (FMCP denen hızlı tüketilen ürünler üreten) 20 firmasına gider. Diş mamcunundan, el kremine de dahil. Bunları yerel üreticilerden almak da bir diğer yoldur. Az alınsa da doğru üreticiden almak.

    Bu da benzeri bakış açısının farklı yorumlanması gibi oldu.

    Mevcut yaşam tarzındna çıkış yolu aramanın başka boyutları da var ama esasında, siz 1 yıl yani 12 ay, yani 365 günü tamamlamışsınız. Tebrik ederim. Umarım devam edersiniz.

    Yazdığınız gibi biz almazsak yeni AVM açılmaz. Yeni köprü yapılmaz. Biz de parkda oturabilir oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anlatmışsınız,siz benden daha bilinçlisiniz. tebrik ederim

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Selamlar,
    Kendimi arıyorken,bir değişim içindeyken, birden burada, benimle aynı düşünceler içinde sizi buldum.
    Mutluyum ve idol aldım sizi.
    Henüz olayın çok başındayım.
    Çabanızı ve düşüncenizi takdir ediyorum, başarılar dilerim. Darısı bana !

    http://alisverisdiyeti.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tebrik ederim kararınızdan dolayı.sizi takibe aldım, sevgiler

      Sil
  21. Merhaba Selma Hanım,
    1 yıl boyunca temel ihtiyaçlarınız dışında çok az şey ile yaşamanızı sürdürmenizi ilgi ile okudum. Yalnız sormak istediğim bir şey var. Kendi adıma söylemek gerekirse kitap okumayı çok seven biriyim. Sizin bu süreç içinde kitap satın alma ihtiyacınız olmuştur.Kitap alma dürtüsüne karşı nasıl bir tepkiniz oldu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumun ilk sayfalarında bu konuda yazmıştım. Ben çalıştığım üniversitenin kütüphanesini kullanıyorum, kitapları okuyup geri veriyorum. Bir kitabı bir insanın okuyup kütüphanesinde saklaması artık bana kötü geliyor, doğada o kadar kaynak yok( eğer kitapta sürekli dönüp bakacağı birşey yoksa ya da kütüphane kamuya açık değilse) Ben de daha önce bunu yapıp bir kütüphane oluşturdum ama oradaki birçok kitabı okumadım bile, eminim bir çok insan bunu yapıyordur.Kitaplar en kolay değiş- tokuş edebileceğmiz şeyler gibi geliyor bana.

      Sil
    2. Peki. Cevabınız için teşekkür ederim.

      Sil
  22. Tekrar merhaba, bir şey sormak istiyorum.
    Konser, tiyatro ya da etkinlik durumuna bakışınız nedir? Ben çok sık gidiyorum da...
    Onları da alış-verişten sayıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hizmet alacağımı yazmıştım başında ama çok fazla gitmedim, o dünyada da beni rahatsız eden şeyler var mesela biletlerin biletix'ten alınması

      Sil
  23. Kullandığınız kişisel temizlik ürünlerinin oldukça az olmasının nedenini açıklayabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçlerindeki maddelerin doğaya ve bize verdikleri zararlar

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  24. pet yerine mooncup kullanarak pet alımınızı da tümünden bitirebilirsiniz, tamamen zararsız ve tekrar kullanılabilen bir ürün. petlerin çevreye ve sağlığa etkisini de düşünürseniz çok iyi bir alternatif. türkiye'de de satan siteler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biryerde tanıtım toplantısı vardı işten dolayı gidemedim ama aklımda. teşekkürler

      Sil
  25. abla ben senden daha iyiyim desene bu konuda. hatta birçok öğrenci de öyle. temel gıda dışında almadım demişsiniz , bileklik falan almışsınız. bu benim yanımda zenginlik sayılır. son 1-2 yıldır neredeyse hiç giyecek almadım, ayakkabı desen hak getire. temizlik desen evi bok götürüyor zaten. yemekler yemekhaneden yeniyor. en ucuz, en tatsız yemek. bence sen blogu bana devret. bence herkes öğrenci evinde yaşasın, sıkıntı olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyhmuscuğum aynen ben de öğrenciyken böyle yaşadım, daha iyiydim yani. Şimdi tekrar o günlere dönme çabası bu ( ev temizliği hariç :)

      Sil
  26. Merhabalar, sizinle bu konuda röportaj yapmak için iletişime geçmek istiyorum. Geri dönüş yaparsanız sevinirim. Ayrıca azminizden dolayı da sizin gibi insanları ve sizi tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar, sizinle bu konuda röportaj yapmak için iletişime geçmek istiyorum. Geri dönüş yaparsanız sevinirim. Ayrıca azminizden dolayı da sizin gibi insanları ve sizi tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nergiz hanım, uzun bir süre başka bir röportaj yapmamayı tercih ediyorum. İlginize teşekkürler

      Sil
    2. Nergiz hanım, uzun bir süre başka bir röportaj yapmamayı tercih ediyorum. İlginize teşekkürler

      Sil
  28. 'Beni al' yolumuza devam edelim.^^
    Usenmedim okudum hepsini. Hayatımda hiç blog okumamistim. Daha iyisi olana kadar da okumam.
    Zaten son izledigim dizi de Asmali Konak.^^ Hayatta cok iyi bir yerdesin. Umarim hepimizinki öyle olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim çok naziksiniz. Sizin gibi Asmalı Konak'tan sonra dizi izlememiş birini etkilemek ne güzel, lost'u da mı izlemediniz?

      Sil
  29. Öncelikle çok tebrik ederim. Son yıllarda bir doğrudan dağıtım firmasının ekolojik, konsantre dererjanlariyla ve egitimleriyle başladığım yolculukta İSTEK Mİ, İHTİYAÇ MI? sorusuyla hayata bakişımdaki yön değişti. Sizin kadar olamasamda kendimce bayağı yol kattettiğimi düşünüyorum. Ayrıca meslek olarak Yaşam Koçluğumu işin psikolojik kısmını da ele alarak EkoKoç olarak yola devam ettiriyorum. Duygusal açliğimiz hem çok yeme hem de çok alışverişe itiyor bizi.
    Eko Koçlugumda Üyesi olduğum Kocaeli Ekolojik Yaşam Derneği ninde etkisi tabiki var.
    Dernek olarak sizinle bir araya gelmeyi röportaj veya bir program yapmayı çok arzu ederiz.

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar,
    Tüm sürecinizi keyifle okudum. Tespit ettiğiniz Takas pazarı/ ya da imkanlarını yanıt olarak değilde blog sayfası olarak paylaşabilir misiniz? online ya da İstanbul içi olanlar çok işime yarayacak evde kurtulmak istediğim pek çok şeyi ihtiyaç sahiplerine verip yerin ihtiyacım olan şeyleri almayı çok isterim.
    Mutlu günlerinizin devamını dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düzenli yapan bir yer bilmiyorum, mesela geçen hafta istanbul üniversitesinde oldu. Yine duyarsam blogdan bildiririm.

      Sil
    2. http://www.yeryuzudernegi.org/ burada pazar günü 12-14 arası bir takas şenliği olacakmış

      Sil
  31. Merhaba.
    Buna ben de katılıyorum. Bu konuda arzum, farkındalığım ve deneyimlerim de var. Bilinçli ve deneyimli birileri ile birlikte hareket etmek daha da güzel ve etkili olacak. Ama sorunum, bunu sürekli aklımda tutamamak; çoğu zaman aklımdan çıkıveriyor. Bunu her gün hatırda tutmanın yolunu bulmalıyım. Sizi tanıdığıma memnun oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşşekür ederim, ben de kesin karar vermeden önce sizin gibi bir süreç yaşamıştım sanırım hayat tarzına çevirmek çözüm oluyor.Sevgiler

      Sil
  32. Almadım ekolünün prensipleri doğrultusunda 08/12/2015 tarihi itibariyle koşulsuz tüketim çılgınlığından vazgeçtim..Şu ana kadar ( 13/12/2015 tarihindeyiz) 20 TL ye söz vermiş olduğum için börek aldım, 15 TL ye bir küçük kavanoz kudret narı ezmesi ve 20 TL ye yardım amaçlı zeytinyağı aldım (Barbaros köyü çocuk yurdu yapımı için)..
    Hayatımda hiç bu kadar kararlı ve inançlı olmamıştım..
    Almadım diyerek zaten harcama fikrini düşünmeden siliyor kendinize rahat bir zihin hediye ediyorsunuz..Sonuç koşulsuz bir huzur, sade bir mutluluk, mücadelesiz bir kazanım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, siz benden daha kararlısınız, tebrik ederim.Sevgiler

      Sil
  33. Sonunda benimle ayni degerleri paylasan Türkiyeden bir blog okudugum için çok mutlu oldum. Ben Pariste yasayan ve çöp üretimimi sifira indirmeye çalisan bir Türküm. Cöp üretmemeye baslayinca, minimalist yasamaya, yeni hiçbirsey almamaya basliyor insan. Okumak isterseniz blogumun adresi : http://griffelif.blogspot.com
    severek takip edicem yazilarinizi
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ve teşekkür ederim. izin verirseniz sizin blogunuzu paylaşmak isterim. İstanbuldan sevgiler

      Sil
  34. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Tüketim konusundaki yarattığınız farkındalıktan dolayı sizi tebrik ederim.Bize verdiğiniz almadanda yaşayabilirlilik gerçekliğinden dolayıda çok teşekkür ederim.hayatı sadeleştirmenin kişiyi ruhsal açıdanda rahatlatacağı kanaatindeyim,az eşya,az fatura,hiç kredi kartı,çok yeşil,çok üretim,az tüketim,az plastik,çok cam,hiç plastik poşet...........eğer istersek çok şey yapabiliriz kendimiz için çocuklarımızın geleceği için doğal yaşamı seçelim

    YanıtlaSil
  36. Çoook güzel.Tebrik ederim. Yeni tanıştım yazılarımızda.

    YanıtlaSil
  37. Tebrik ve teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  38. Bloglar Yarışıyor ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, blogunuzu tanıtın, promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı 2016 yılı itibariyle yeniden düzenliyoruz. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!



    Web : http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel : +90212 330 9707

    YanıtlaSil
  39. Merhaba Selma Hanim,
    Benim de ropartajiniz araciligiyla bilgim oldu deneyiminizden, tuketim toplumuna karsi boyle bir farkindalik gelistrmeniz guzel bi ornek toplumumuz adina, keske daha da yayginlassa toplumumuzda bu tarz girisim ve yonelimler, ben acikcasi ulkemizin tuketim konusunda gun gectikce daha da kontrolsuz hale gelmeye basladigini gozlemliyorum, siz ve bu blokta sizle ayni deneyimi paylasan insanlarin bu yondeki girisimlerinin cok degerli oldgunu dusunuyorum.
    Sosyoloji alaninda doktora yapiyorum ve kongrede sunmak uzere tuketim toplumu hakkinda yazacagimiz bildiride orneklem olarak siz ve bu blogta katilmak isteyen kisilerle gorusme yapmak istiyoruz. Ilgilenirseniz bizi mutlu edersiniz...

    YanıtlaSil
  40. Merhaba Selma Hanim,
    Benim de ropartajiniz araciligiyla bilgim oldu deneyiminizden, tuketim toplumuna karsi boyle bir farkindalik gelistrmeniz guzel bi ornek toplumumuz adina, keske daha da yayginlassa toplumumuzda bu tarz girisim ve yonelimler, ben acikcasi ulkemizin tuketim konusunda gun gectikce daha da kontrolsuz hale gelmeye basladigini gozlemliyorum, siz ve bu blokta sizle ayni deneyimi paylasan insanlarin bu yondeki girisimlerinin cok degerli oldgunu dusunuyorum.
    Sosyoloji alaninda doktora yapiyorum ve kongrede sunmak uzere tuketim toplumu hakkinda yazacagimiz bildiride orneklem olarak siz ve bu blogta katilmak isteyen kisilerle gorusme yapmak istiyoruz. Ilgilenirseniz bizi mutlu edersiniz...

    YanıtlaSil
  41. Merhaba, ben Bayan Christy, kredi hayat süresi imkanı sağlayan özel bir kredi borç veren benim. Eğer borçlarını ödemek için bir acil durum kredisi ya da işinizi büyütmenize gerek krediye ihtiyacım var mı? Sen Bankalar ve diğer mali kurumlar tarafından reddedilmiş? Bir konsolidasyon kredi veya ipotek gerekiyor? Biz tüm finansal sıkıntılara geçmişte yapmak için buradayız, çünkü daha arıyor. Biz kötü bir kredi var veya% 2 oranında iş yatırım için, faturaları ödemek için paraya ihtiyacım mali yardım ihtiyacı olan bireyler, finansman sağlamak. Biz güvenilir ve yararlanıcı yardımda ve kredi sağlamak için istekli olacağını sizi bilgilendirmek için bu orta kullanmak istiyorum. Yani e-posta ile bize bugün: (loanshomecompany@gmail.com)

    YanıtlaSil
  42. Merhaba, ben Değerli Bayan Nelly, yaşam, alternatif kredi veren özel bir kredi borç veren duyuyorum. Eğer borçlarını temizlemek için acil kredi ihtiyacınız veya işinizi geliştirmek için bir sermaye kredi gerekiyor mu? Eğer bankalar ve diğer finans kurumları tarafından reddedilmiştir? Bir konsolidasyon kredi veya ipotek gerekiyor? Burada geçmişte tüm finansal sorunlar içindir, çünkü artık görünüyor. Biz kötü bir kredi var ya% 2 iş oranında yatırım yapmak, faturaları ödemek için paraya ihtiyacım mali yardım ihtiyacı olan bireyler, para ödünç. Ben güvenilir ve mali yardım yararlanıcı render ve size bir kredi sunmak için hazır olacak sizi bilgilendirmek için bu orta kullanmak istiyorum. Yani e-posta yoluyla bugün bize: (nellyperious@gmail.com)

    YanıtlaSil
  43. Blogunuzu bugün gördüm ve ara vermeden tüm yazılarınızı okudum, kendi adıma çok ilham aldım. Zaten bir süredir çok fazla tüketmekten rahatsızdım ama her defasında nefsime yenik düşüyordum. Bugünden itibaren hiç olmadığım kadar kararlıyım, sadece çocuklarımın isteklerine dayanamayabilirim, ama kendim için artık değişim zamanı, vesile olduğunuz için teşekkürler. Sizi de ayrıca tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  44. Time to upgrade my Minecraft to premium http://freeminecraftgiftcode.net :D

    YanıtlaSil
  45. Murray kredi finansman işletme kredileri, tarım kredileri, bireysel krediler, mülkiyet kredileri, ev kredileri, Marksheet kredileri, sanayi kredileri gibi kredilerin her türlü sağlamak, Farm Çiftlik Kredileri vb değişen $ 3,000.00 için $ 150,000,000.00 den ($) ABD Doları, (£) GBP (€) Euro veya Singapur Doları ($) şimdi hiçbir yükümlülük ÜCRETSİZ fiyat teklifi alın! 54 Ay kadar geri ödemeleri. Biz% 2 oranında kredi vermek. Biz don N'-t & nbsp gerekir; teminat, Para onaylandıktan sonra 24 saat içinde hesabınıza yatırılır. Bir KREDİ elde ilgilenen varsa, e-posta yoluyla bize isteği göndermek için çekinmeyin: murrayloanfinance@gmail.com

    YanıtlaSil
  46. Murray kredi finansman işletme kredileri, tarım kredileri, bireysel krediler, mülkiyet kredileri, ev kredileri, Marksheet kredileri, sanayi kredileri gibi kredilerin her türlü sağlamak, Farm Çiftlik Kredileri vb değişen $ 3,000.00 için $ 150,000,000.00 den ($) ABD Doları, (£) GBP (€) Euro veya Singapur Doları ($) şimdi hiçbir yükümlülük ÜCRETSİZ fiyat teklifi alın! 54 Ay kadar geri ödemeleri. Biz% 2 oranında kredi vermek. Biz don N'-t & nbsp gerekir; teminat, Para onaylandıktan sonra 24 saat içinde hesabınıza yatırılır. Bir KREDİ elde ilgilenen varsa, e-posta yoluyla bize isteği göndermek için çekinmeyin: murrayloanfinance@gmail.com

    YanıtlaSil
  47. Murray kredi finansman işletme kredileri, tarım kredileri, bireysel krediler, mülkiyet kredileri, ev kredileri, Marksheet kredileri, sanayi kredileri gibi kredilerin her türlü sağlamak, Farm Çiftlik Kredileri vb değişen $ 3,000.00 için $ 150,000,000.00 den ($) ABD Doları, (£) GBP (€) Euro veya Singapur Doları ($) şimdi hiçbir yükümlülük ÜCRETSİZ fiyat teklifi alın! 54 Ay kadar geri ödemeleri. Biz% 2 oranında kredi vermek. Biz don N'-t & nbsp gerekir; teminat, Para onaylandıktan sonra 24 saat içinde hesabınıza yatırılır. Bir KREDİ elde ilgilenen varsa, e-posta yoluyla bize isteği göndermek için çekinmeyin: murrayloanfinance@gmail.com

    YanıtlaSil
  48. Yatırım ve özel kredi mi arıyorsunuz? Artık arayın, çünkü burada kredi çözümleriniz için doğru yerde olursunuz! Global Finance Limited, şirketlere, özel kuruluşlara ve bireylere% 2'lik düşük ve uygun faiz oranı ile kredi veririz. Artık arayın, çünkü amacımız finansal özgürlük ve istikrarlı bir toplum. Lütfen şu adrese e-posta yoluyla ulaşın: (mariajorgeglobalfinance@gmail.com)

    VERİLERİN UYGULANMASI

    1) İsim:
    2) Ülke:
    3) Adres
    4) Eyalet:
    5) Cinsiyet:
    6) Medeni hali:
    7) Meslek:
    8) Telefon Numarası:
    9) İşyerinde güncel pozisyon:
    10) aylık gelir:
    11) ihtiyaç kredisi tutarı:
    12) kredinin süresi:
    13) Kredinin amacı:
    14) Din:
    15) Daha önce başvuru yaptınız mı:
    16) Doğum Tarihi:
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  49. güzel paragraf
    http://www.bildirensoft.com/

    YanıtlaSil
  50. Bir işe başlamak için kredi almaya ihtiyacınız var mı? Alır
    Faturalarınızı ödemek için kredi? Şu anda teklif ediyoruz
    Eğitim kredileri, İşletme kredileri, Konut kredileri, Tarım kredileri,
    Kişisel krediler, Araba kredileri vs.
    Krediye olan ilginizi ifade edin, böylece yapabilirsiniz
    Size daha fazla bilgi gönderin.
    E-posta ile bize ulaşın: sandradonaldloancompany@gmail.com.
    teşekkür ederim
    +1 951 703 6414

    YanıtlaSil
  51. Yazınız gerçekten muhtemeşem ve oldukça faydalı sizi tebrik etmek isterim öncelikle . Bunu okuduktan sonra gerçektende bana yararı olduğunu hissettim emeğinize teşekkür ederim.

    masal oku
    masal
    fabl oku
    fabl
    fabl örnekleri
    masal dinle

    YanıtlaSil
  52. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  53. Mali yardıma mı ihtiyacınız var? Hemen her çeşit kredi başvurusunda bulunun
    Ve acilen paranı al!

    Bize e-posta: (muratacarfinancialservice@gmail.com)

    5,000 dolardan 5,000,000,00 dolara * Randevu kredisinin tutarı
    * Faiz oranı% 2
    * 1 ila 20 yıl arasında geri ödeme seçeneği.
    * Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
    * Kredi esneklik şart ve koşulları.
    Bugün mali yardım için bize e-posta gönder: (muratacarfinancialservice@gmail.com)

    içtenlikle
    Management_

    YanıtlaSil
  54. Merhaba, adım Lori Dante, güvenilir kredi şirketi oldukları için kredi başvurunuz için Bay Dierk Conrad'la iletişime geçmek için mali yardıma (kredilendirme) ihtiyacınız olan herkesi tavsiye etmek için buradayım.

    * 3% faizli kredi oranı sunuyorlar.
    * Nakitsiz girişimci için sigorta.
    * Para için garanti.

    Intel Finance Firması, iyi kredi puanı ile, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar. Ailem için yeni bir ev almak için $130,000 doların üzerinde krediye ihtiyacım vardı, Bay Dierk Conrad'ın borç için çalıştığı şirketle temasa geçtim ve stres içermeyen bir kredi olduğu için kredimi başarılı bir şekilde alıyorum.

    Bay Dierk Conrad ile kredi için lütfen iletişime geçin! E-posta: intelfinancefirm@gmail.com

    Teşekkürler
    Lori Dante.

    YanıtlaSil
  55. JOHNSON LOAN COMPANY'e hoşgeldiniz Sizi arayabileceğim başka bir yol yok
    Ve bu nedenle sana bir mail olduđunu umarak posta gönderiyorum
    İş ilişkisi doğar. Aynı zamanda bunun için özür dilerim
    Bu postanın sizin için neden olabileceği rahatsızlık. Dikkatini çekmek istiyorum
    Aslında size belirli bir borç verebilirim:
    5000 Kıbrıs lirası 1,000,000'a kadar Kıbrıs lirası 10 yıldan (tartışılmak üzere)% 2 oranında iade edilebilir
    Yıllık faiz oranı, kredimizin herkese 3 iş günü sürebileceğini
    tanınan
    Müşteriler dünya çapında.
    Bir kredi açmalısınız, size yardımcı olabileceğim alanlara dikkat edin:
    * Finansman
    * Gayrimenkul kredileri
    * Yatırım kredileri
    * Otomatik hazır
    * Borç konsolidasyonu
    * Kredi limiti
    * İkinci ipotek
    * Kredinin edinilmesi
    * Kişisel krediler
    Bankaya yapışmışsın ve bankalardan hiçbirinin menfaati yok ya da
    daha iyisin
    Bir projeniz var ve finansman, kötü kredi veya para ihtiyacınız var
    Faturaları ödemek, işe yatırım yapmak için para.
    Yani bir krediye ihtiyacınız varsa, benimle iletişime geçmekten çekinmeyin
    Şartlarım hakkında daha fazla bilgi almak için. Ile doğrudan irtibat kurun
    Johnsonwilliamsloanfirm788@gmail.com adresinden bize mail atın

    YanıtlaSil
  56. Benim adım Kattie Javier, 34 yaşındayım, hepinizi nihayet bana Mrs SUSAN JAMES adında gerçekten ve hakiki bir kredi veren {susanjamesloanfirml07@gmail.com} yönlendirmek için efendim haberi hakkında bilgilendirmek istiyorum. diğer sahte kredi verenler tarafından aldatılmıştım, umutsuz davrandım ve geldiğinde kiminle güveneceğimi bilmiyordum ve yüzüme büyük bir sürprizle büyük bir gülümseme koydular. Herkesin de bir aldatmaca kurbanı olması, daha fazla rahatsın etmene gerek yok çünkü sana iyi haber getiren ve güvenebileceğiniz tek borç vereniyim, şimdi şu adresten kendisiyle iletişime geçin: susanjamesloanfirml007@outlook.com veya Websitesi: https: // susanjamesloanfirm.wixsite.com/loan-officer veya Whats-app Numarası: +14848318427. Bana bir kez daha 42.000.00 USD kredi veren Bayan SUSAN JAMES sayesinde.

    YanıtlaSil
  57. Merhaba,

    Hastalarımız için böbrek satın almak için bir kez daha buradayız ve onları kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi miktarda para ödemeyi kabul ettiler ve böylece bağışta bulunmak istiyorsanız veya bir Hayat kurtarmak istiyorsanız, lütfen aşağıda e-posta ile bize yazın.

    Bu sizin için zengin olmanız için bir fırsattır, biz temin ederim ve bizimle% 100 güvenli bir şekilde sizinle güvence altına alıyoruz, herşey yoluna giden böbrek bağışçılarına göre yapılmalıdır.
    Artık boşa harcamayın, lütfen irruaspecialisthospital20@gmail.com adresine bize yazınız.

    Irrua Uzman Eğitim Hastanesi.

    YanıtlaSil
  58. Bir krediye ihtiyacın var mı?
    Mali yardıma mı ihtiyacınız var?
    Firmanızın, şirketinizin veya sektörünüzün mali yardıma ihtiyacı var mı?
    İşletmenizi başlatmak için finansmana ihtiyacınız var mı?
    İşletmenizi genişletmek için finansmana ihtiyacınız var mı?
    Kişisel krediye ihtiyacın var mı? E-posta: zenith.loanslimited8@gmail.com

    YanıtlaSil
  59. Dallas County Hastanesi'nden doktor George Ben'im, hastane idaresi tarafından internette nasıl çalıştığımın reklamını yapma fırsatı verildi ve siz de dışarıda iseniz, örneğin böbrek gibi organları satın aldığınız yıl tekrar başladık. Böbrekinizi satmak isteyenler, lütfen aşağıdaki e-postayla hastaneye başvurmaktan çekinmeyin: Dallas County Hastanesi organlar Cerrahisi uzmanı ve bağışta bulunulması riski yok, iyi bir miktar ödüyoruz ve biz Iowa ABD'de bulunan.
    Ve bu bizim e-postamız:
    info.dallascountyhospital@gmail.com

    YanıtlaSil